Spotkanie koordynatorów stypendialnych w Warszawie
Wystąpienia publiczne były tematem warsztatów prowadzonych dla grupy nauczycieli z całej Polski – koordynatorów naszego programu stypendialnego. W przeddzień całodziennych zajęć nauczyciele zwiedzili z przewodnikiem warszawską Starówkę. Fantastyczna atmosfera, wymiana doświadczeń i wiedzy - tak najlepiej można podsumować te 2 wspólne dni.
Przyjazd rozpoczął się wspólną kolacją w hotelu. Następnie przejechaliśmy wynajętymi busami oświetlonym Traktem Królewskim na Plac Zamkowy. Z Rynku Starego Miasta poszliśmy na nietypowy wieczorny spacer. O tajemnicach starej Warszawy i jej urokliwych zakątkach opowiadała nam przewodnik z Muzeum Warszawy – pani Monika Michałek. Poznaliśmy ciekawostki architektoniczne, historyczne, legendy staromiejskie. Oglądaliśmy ze skarpy warszawskiej panoramę Wisły i prawobrzeżną Warszawę. Chłodny, październikowy wieczór zakończyliśmy na placu Krasińskich przy pomniku Powstania Warszawskiego. Chętni mogli się napić gorącej herbaty.
Piątkowe warsztaty poprowadził dla naszych gości współpracując z Fundacją trener Przemysław Rybarczyk. Uczestnicy uczyli się z jakich elementów powinno składać się wystąpienie publiczne, jak się do niego przygotować, jak pokonać stres, który często jest z nim związany. Mamy nadzieję, że te wspólnie spędzone godziny pomogły naszym gościom oderwać się od codzienności i zaowocują w ich dalszej pracy i własnym rozwoju.
Temat spotkania wybrany był na podstawie ewaluacji prowadzonej wśród nauczycieli w czerwcu 2023 r. Fundacja Świętego Mikołaja chce jak najlepiej służyć współpracującym szkołom i wspierać nauczycieli - koordynatorów stypendialnych, którzy są wyjątkowym skarbem i każdego dnia wspólnie z nami wspierają stypendystów.
Do programu Stypendia św. Mikołaja zapraszamy każdą polską szkołę, która wspólnie z nami chce wspierać utalentowane dzieci z niezamożnych rodzin.
Dziękujemy Muzeum Warszawy, które nieodpłatnie zorganizowało dla nauczycieli fantastyczny wieczorny spacer po Starówce i opowiedziało o historii miasta.